Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(4)
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1)
Forma i typ
E-booki
(4)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Autor
Dernowska Urszula
(1)
Gara Jarosław
(1)
Goswami Sribas
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Odrowąż-Coates Anna
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Trochimiak Barbara
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Zawadzka Edyta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
angielski
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Zatrudnienie wspomagane
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja podejmuje ważną tematykę zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością. Poznawcze skupienie się na tej problematyce zasługuje na podkreślenie i uwagę, tym bardziej, że praca wprowadza w niezbyt często jeszcze podejmowane obszary rozważań dotyczące takiej formy zatrudnienia. Tytuł pracy wyznacza kierunek tematyczny podejmowanych zagadnień. Występowanie niepełnosprawności w znaczący sposób ogranicza szansę na podjęcie i utrzymanie zatrudnienia, a niektóre psychospołeczne czynniki mogą determinować kwestię aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością [...]. Problematykę poruszoną w publikacji należy uznać za szczególnie ważną, zwłaszcza w dobie przemian systemu niesienia pomocy osobom z niepełnosprawnością. Sądzę, że mimo pojawiających się wcześniej w polskiej literaturze przedmiotu opracowań, omawiających w pewnym zakresie niektóre z wymienionych zagadnień, tak zaproponowane ujęcie w prezentowanym zbiorze jest w pełni uzasadnione. Większość zamieszczonych w publikacji artykułów odznacza się nowatorstwem i wysokim poziomem refleksji nad rolą pracy i zatrudnieniem wspomaganym osób z niepełnosprawnością. [Z recenzji dr hab., prof. APS Bernadety Szczupał]
Spis treści: Osoby niepełnosprawne w etosie współczesnego rynku pracy ; Zatrudnienie wspomagane stan obecny - perspektywy ; Zatrudnienie wspomagane - niemożliwe staje się możliwe ; Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy a niepełnosprawność ; Możliwości komunikacyjne pracowników z niepełnosprawnością intelektualną a funkcjonowanie w środowisku pracy ; Zadania warsztatów terapii zajęciowej a zatrudnienie wspomagane ; Jak inaczej uczyć osoby z niepełnosprawnością intelektualną w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy? ; Rola środowiska rodzinnego i szkolnego w przygotowaniu osób z niepełnosprawnością do wejścia na rynek pracy ; Rodzice wobec zatrudnienia swoich dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Dziesięć lat doświadczeń a aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami na przykładzie działań Chrześcijańskiego Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych, Ich Rodzin i Przyjaciół "Ognisko" ;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28.1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptualizacji i możliwości doświadczania. Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-praktycznym, mieści się w obszarze, między innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki dialogu i jej różnych wymiarów, pedagogiki medialnej, pedagogiki szkolnej. Złożoną i zróżnicowaną problematykę tomu organizuje tytułowa formuła: «Pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji». Dotyka ona istoty procesu wychowania, interakcji, intersubiektywnego statusu międzyludzkiej przestrzeni styczności, która – mimo swej mikroskali – może mieć wielką moc kreacyjną dla uczestniczących w niej podmiotów. Stąd potrzeba wielostronnego namysłu nad problemem szeroko rozumianych napięć i dysonansów ujmowanych w kontekście obecności/nieobecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej”. Z recenzji prof. zw. dr hab. Józefy Bałachowicz „Lektura poszczególnych rozdziałów składających się na pracę zbiorową nie tylko uświadamia, jak wiele jest jeszcze do zrobienia w różnych obszarach polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej, lecz także, jak wielki potencjał da się przez to wyzwolić. W tym kontekście należy sobie tylko życzyć, żeby jak najwięcej pedagogów – tak teoretyków, jak i praktyków – weszło w kontakt z tą publikacją i dzięki niej odkryło dla siebie skarb dialogu edukacyjnego [...]. Od strony merytorycznej należy stwierdzić, że zbiór został poświęcony ważnej problematyce – dialogowi jako «intersubiektywnej przestrzeni pomiędzy» i dialogiczności w teorii i praktyce pedagogicznej. Zgromadzone teksty reprezentują zróżnicowane punkty widzenia, które wzajemnie się dopełniają i wzbogacają rozumienie całości. Z pewnością problematyka nie została wyczerpana i może stanowić przedmiot dalszych eksploracji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych”. Z recenzji dr hab. prof. UKSW Dariusza Stępkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The quote on the front cover comes from Clifford Geertz, "Interpretation of Cultures" 1973 and accompanies the illustration, which is meant to resemble the entanglement of people in different social, educational, ideological, historical, structural, political, economic and symbolic ropes, that have an influence on our place, our world view and our opportunities. The fragility of our world is captured in the glass form of our globe. The awareness of power hierarchies and the willingness to think outside of our own cultural boundaries, brings hope for a brighter & more transparent future. We wish to thank our readers for their consideration and the individual chapter writers for the spirit of cooperation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Od 1990 r., kiedy to kształcenie pracowników socjalnych uzyskało ustawowy status wyższych studiów do przejścia na emeryturę Jerzy Szmagalski uczestniczył w rozwoju tego kształcenia na swojej Alma Mater, Uniwersytecie Warszawskim, a okresowo także na Uniwersytecie Łódzkim i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Od 2017 r. prowadzi redakcję "Pracy Socjalnej". Od początku lat dziewięćdziesiątych do 2016 r. dzięki współpracy z Centrum Rozwoju Służb Społecznych przekształconemu w 1998 r. w Instytut uczestniczył także w programach doskonalenia zawodowego pracowników socjalnych oraz był autorem i redaktorem publikacji z serii "ExLibris Pracownika Socjalnego". Jerzy Szmagalski włączył się w poszerzanie teoretycznych podstaw pracy socjalnej w naszym kraju, na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych wprowadzając do literatury przedmiotu koncepcje kontraktów między pracownikami socjalnymi a klientami oraz empowermentu. Wśród jego następnych zorientowanych międzynarodowo studiów badawczych ukazały się, między innymi, w 1996 r. zarys doświadczeń pracy socjalnej w sytuacjach katastrof i klęsk żywiołowych. W 2004 r. wprowadził do naszej literatury zagadnienia stresu i wypalenia zawodowego pracowników socjalnych, a w 2005 r. superwizji w pracy socjalnej. Ta książka nawiązuje do studium autora nad rozwojem teoretycznych podstaw pracy socjalnej od jej początków w XIX w., opublikowanym w 2016 r. i zaktualizowanym w 2018 r. wydaniu pt. Rozwój koncepcji pracy socjalnej na świecie. Jedna czy wiele?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka kultury szkoły ma duże znaczenie z wielu względów, ale przede wszystkim z tego powodu, że jest bardzo ważnym elementem socjalizacji dzieci i młodzieży. Świadomość znaczenia jakiegoś obszaru rzeczywistości edukacyjnej nie oznacza podobnej skali badań jego dotyczących. Badanie kultury szkoły nie należy do łatwych, gdyż wymaga ono analiz interdyscyplinarnych, wysokich kompetencji potrzebnych do interpretacji wyników badań oraz uwzględniania subtelnych, trudnych do pomiaru ilościowego elementów kultury (wartości, od-czucia, poczucie estetyki, przeżycia itp.). Dobrze się stało, że Autorki podjęły, nie po raz pierwszy zresztą, tę problematykę. (…) Przybliżenie polskim czytelnikom problematyki kultury szkoły w ujęciu autorów zagranicznych ma duże znaczenie w rozwinięciu w naszym kraju szerszej dyskusji dotyczącej kultury szkoły. Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego Autorki, choć prezentują jedno z ujęć teoretycznych i badawczych, jakim jest model kultury szkoły La Tefy Schoen i Charlesa Teddliego, to jednak osadzają go w szerokim spektrum rozwoju teorii i badań nad kulturą szkoły/szkolną. Wykazują powiązanie modelu z innymi ujęciami kultury szkoły oraz pokazują inspiracje naukowców tym modelem. To słuszne podejście jest świetnym przykładem ilustrującym korzyści badań kultury szkoły, sposób przeprowadzenia ta-kich badań oraz możliwości wypracowania koncepcji zmiany/poprawy pracy szkoły w budowie wysokiej jakości edukacji. (…) Pragnę podkreślić walory całego opracowania, jego kompletność i komplementarność. (…) Treści zawarte w książce zachęcają do własnych poszukiwań i rozwoju zarówno dalszych ujęć teoretycznych, jak i badań kultury szkoły. Autorki w pełni wykazały i dowiodły, jak ważne jest rozpoznanie pola kultury szkoły – niestety wciąż słabo zagospodarowanego w naszym kraju. Z recenzji dr hab. Inetty Nowosad, prof. UZ
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej